Sunday, October 18, 2009

perancangan karierku


Bila bercakap tentang masa depan, ianya pasti sesuatu yang tidak dapat dibayangkan oleh kita. Apa yang pasti,ianya pasti akan tiba suatu hari nanti samada kita sedar atau tidak. Perancangan masa depan saya ialah :


  1. Menjadi seorang guru yang dapat mengajar para pelajar dengan baik dan berkesan. Tambahan daripada itu, saya juga berharap agar dapat menjadi guru yang disayangi oleh para pelajarnya dan disenangi oleh semua warga pendidik dengan apa yang ditampilkan oleh diri saya sendiri.

  1. Harapan agar dapat menjadi warga pendidik yang tidak hanya mementingkan pendapatan semata-mata tetapi lebih mementingkan pembelajaran atau input dan input yang diperolehi oleh para pelajar kelak. Saya juga berharap agar dapat menjadi kawan baik atau kakak kepada para pelajar saya di mana para pelajar berpeluang untuk berkongsi pendapat, pandangan serta bercerita tentang masalah mereka kepada saya dan sama-sama memahami dan menyelami masalah tersebut. Dengan ini, ianya dapat mengeratkan hubungan di antara saya dan pelajar tersebut.


Saya akan cuba untuk menjadi guru yang baik pada suatu hari kelak. Apa yang perlu dilakukan di sini bermuda pada hari ini, pada saat ini dan juga pada ketika ini ialah memupuk dan mengamalkan ciri-ciri yang perlu ada pada seorang guru yang bitara supaya ianya dapat dipraktikkan untuk kegunaan yang akan datang. Insyaallah..

No comments:

Post a Comment